Copywriter v oblasti marketingu kombinuje své psaní s porozuměním marketingovým strategiím a taktikám. Cílem je tedy vytváření textů, které jsou efektivní a podporují marketingové i obchodní cíle klienta. Je kladen důraz na obsahovou jedinečnost.
Slova, která se v textu používají jsou pečlivě vybrána a uspořádaná se záměrem povzbudit, přesvědčit, inspirovat nebo i vzdělat čtenáře nebo posluchače. Na základě toho se zvyšuje pravděpodobnost, že cílová skupina koupí produkt, službu nebo provede žádanou akci, kterou mají slova vyvolat nebo k ní povzbudit.
Copywriting je vždy napsán s konkrétním účelem – ať už je to zvýšení prodeje, získání odběratelů e-mailů nebo podpora nového produktu. Copywriting je vždy zaměřen na cílovou skupinu a její potřeby. Copywriteři nejenže musí rozumět produktům a službám, o kterých píšou, ale také musí hluboce chápat potřeby, touhy a motivace cílového publika. Jejich hlavním úkolem je spojit značku s jejími zákazníky prostřednictvím efektivního a emotivního psaní.