SEO (optimalizace pro vyhledávače) znamená optimalizaci webových stránek nejen pro
vyhledávač Google. Při optimalizaci webu by jste samozřejmě měli vzít v úvahu
také uživatele webu. SEO aktivity jsou součástí aktivit přímo souvisejících s webovou
stránkou – nazývají se On-page activities (optimalizace).
Google již používá pro indexování mobilní verzi stránek (tzv. mobile-first indexing).
Mezi nejdůležitější optimalizační faktory patří:
Návrh klíčových slov – dle tématu webu či důležitosti služeb a produktů vyberu vhodné klíčové mutace.
Kontrola webu – dle klíčových slov provedu kontrolu webu a navrhnu vhodné úpravy.
Realizace úprav – aplikace nutných změn.
Linkbuilding – tvorba zpětných odkazů.
Copywriting – úprava textů.
Efekt zlepšení se projeví průměrně za 3-6 měsíců po nasazení optimalizace.
Positioning (link building) webových stránek ve vyhledávači Google je sada akcí, která má za úkol zvýšit viditelnost stránek ve vyhledávačích. Positioning je zaměřený na tzv. Off-page aktivity, tj. na vytváření odkazů na umístěné webové stránky. Kvalita a počet těchto odkazů přímo ovlivňuje viditelnost webu ve vyhledávačích (Google - vyhodnocuje kvalitu těchto odkazů).
Jde o systematické vytváření vjemů, názorů a postojů v myslích zákazníků, spojených se značkou podniku. Lze tedy mluvit o umisťování informací do mysli zákazníka a o vyvolání pocitů a psychických procesů spojených s kvalitou značky, image, poměru ceny a kvality atp.